Як захистити свої права тим, у кого встановлені індивідуальні лічильники споживання теплової енергії

Установка счётчиков, встановлення лічильникаУ минулому році дуже багато мешканців масиву «Радужний» зіткнулись з проблемою нарахування коштів за теплопостачання не за показниками встановлених індивідуальних лічильників, а згідно загальної площі квартири. Працівники ЖЕКів пояснювали такі свої дії начебто замалими показниками лічильників. А люди скаржились на зменшення температурного режиму у батареях.

Але такі дії обслуговуючих компаній не відповідають вимогам закону, тому наголошуємо, що всі, хто зіткнувся за такою проблемою, може звернутись до громадської організації «Нове Таїрове» для отримання юридичної консультації.

А враховуючи, що опалювальний сезон розпочнеться дуже скоро, хочемо ще раз нагадати про законодавчі акти у цій сфері та проінформувати, що ж треба роботи і куди звертатись, коли у квитанції про сплату комунальних послуг зненацька отримаєте такий «сюрприз».

Питання, пов’язані зі встановленням індивідуальних лічильників споживання, регулюються наступними нормативно-правовими актами:

  • Законами України «Про житлово-комунальні послуги», «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання»,
  • Правилами надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення та типовим договором про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 № 630,
  • Правилами утримання жилих будинків та прибудинкових територій, затвердженими наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 17.05.2005 № 76, зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 25.08.2005 за № 927/11207,
  • Правилами користування тепловою енергією, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 03.10.2007 № 1198,
  • Державними будівельними нормами, зокрема ДБН В.3.2-2-2009 «Житлові будинки. Реконструкція та капітальний ремонт», затвердженими наказом Міністерства регіонального розвитку та будівництітва України від 22.07.2009 № 295, ДБН В.2.2-15-2005 «Житлові будинки. Основні положення», затвердженими наказом Держбуду України від від 18.05.2005 № 80.

Переліченими нормативними актами передбачено встановлення вузла обліку та регулювання теплової енергії в квартирах, що мають індивідуальний тепловий ввід, та оплату послуг з централізованого опалення за показами встановленого теплового лічильника.

Справляння плати за нормативами (нормами) споживання за наявності квартирних засобів обліку без урахування їх показань не допускається (!). Виконавець і споживач не мають права відмовлятися від врахування показань засобів обліку (п.10 Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення).
Який же алгоритм дій, коли ЖЕК зменшує параметри температурного режиму і, як наслідок, у квартирі батареї ледь теплі, а звинувачують мешканців у втручанні в систему опалення:

  •  повідомити постачальнику (в усній формі – за допомогою телефонного зв’язку або у письмовій формі – зареєструвавши відповідну заяву в приймальні ЖЕКу або надіславши відповідну заяву листом краще всього з повідомленням про вручення, за адресою, вказаною в договорі) про наявність факту неякісної послуги;
  • отримати від нього підтвердження (визнання) такого факту, з обов’язковою відміткою в журналі реєстрації заявок споживачів;
  • в разі невизнання постачальником послуги даного факту, узгодити час і дату проведення відповідної перевірки;
  • за підсумками перевірки скласти акт-претензію, яка, за відсутності представників опалювальної організації, буде дійсна при наявності підписів не менше двох споживачів. В цьому акті зазначаються: види, показники і терміни порушення, ПІБ представників виконавця і їх посади, а також ставляться підписи сторін та дата складання акта-претензії. Акт-претензія має бути складений у двох примірниках, один з яких залишається у споживача послуг. Далі акт-претензія (екземпляр виконавця послуги) обов’язково реєструється в журналі реєстрації актів-претензій виконавця;
  • запропонувати постачальнику послуги (у даному випадку – ЖЕКу) можливість досудового вирішення спору по суті акта-претензії, в разі відмови – подати позов до суду.

Сподіваємось, що ця інформація станеться Вам в нагоді і дозволить вирішити спірні питання в сфері надання житлово-комунальних послуг.